Geen woorden, maar daden: flexwerkplatform staffyou plant 50.000 bomen in 4 maanden.

23/05/2022
1 minuut
Maatschappelijke verantwoord Ondernemen (MVO) is iets waar veel bedrijven vooral over praten. staffyou, een scaleup met ruim 30.000 flexwerkers, plant voor elke gewerkte dienst één boom in Afrika. “Uit solidariteit met generatie-Z doen wij zo iets concreets en impactvols voor de planeet. En wat is tastbaarder dan een boom?”.

One shift, one tree

Voor elke dienst die Staffers (flexkrachten op het platform) werken, plant staffyou een boom. “Zo verbinden wij ons succes heel direct aan het creëeren van een betere wereld”, aldus CEO Pavle Beslic. staffers zelf krijgen op het digitale platform en in de staffyou-app credits voor de bomen die zij zelf hebben bijgedragen.

Parnerschap met Trees for the Future

staffyou werkt samen met Trees for the Future (TREES). Zij planten (fruit)bomen in Afrikaanse landen waardoor honger, armoede en ecologische verwoesting bestreden wordt. TREES ligt op koers om in 2030 in totaal 1 miljard bomen te hebben geplant.

50.000 bomen is pas het begin

Het bijdrage van staffyou, pas sinds februari TREES-lid, is nu al ruim 50.000 bomen. Dit staat gelijk aan 28 voetbalvelden. Dit bewijst dat de slogan “staffyou werkt aan een betere wereld” geen loze woorden zijn, maar dat het een concrete belofte maakt aan toekomstige generaties. Beslic: “Ons jaardoel voor 2022 van honderdduizend bomen gaan we zeker halen”.

Primeur in de dienstensector

Het planten van bomen als MVO-uiting is niet nieuw in de commerciële wereld. Veel retailers en producenten planten bomen bij aankoop van hun producten. Maar staffyou is uniek door als eerste dienstverlener dit groene commitment te doen, maar op een nog grotere schaal.

author-img
Staffyou Author

Contactpersoon

Heeft u vragen of wilt u meer informatie kunt u contact opnemen met ons contactpersoon.

Pavle Beslic - Founder & CEO

pavle@staffyou.nl