16/06/2020
1 minuut

Platform staffyou schakelt over naar anoniem solliciteren

Solliciteren zonder daarbij je persoonlijke gegevens te vermelden: anoniem solliciteren. Je naam, geslacht, nationaliteit of burgerlijke staat wordt niet vermeld om discriminatie tegen te gaan. Links en rechts worden initiatieven ontplooid en even zo vaak na korte testfases weer afgekapt. Waarom zou je het doen en wat levert het op?

Staffyou, een jong en innovatief bedrijf, ontstaan en gesmeden in Rotterdam, zorgt voor een frisse wind in een klassieke branche. Staffyou heeft een zelfontwikkeld online platform, waarmee gemakkelijk extra personeel ingehuurd kan worden door de opdrachtgever. Opdrachtgevers kunnen zowel op korte termijn extra personeel inhuren als personeel voor langdurige projecten. Staffyou onderscheidt zich van andere platforms door een sterke focus op screening en training van personeel.

Binnen de ontwikkeling van de gig-economy is het van belang dat de opdrachtgever full-acces heeft tot talent. Als personeelsplatform weet Staffyou als geen ander dat alleen data de echte werkelijkheid vertelt. Wanneer de data zuiver is zullen arbeidsvraag en skills beter matchen. Bij de plaatsing is succes gegarandeerd. Het is daarom cruciaal om voor echt talent geen drempels op te werpen. Het Staffyou platform is data-driven en leent zich uitstekend om deze verregaande change te maken.

Initiator en recruitment verantwoordelijke Lodewijk Belles: ‘Wij kunnen ons als snelgroeiend platform het simpelweg niet permitteren om high potentials te missen door – vaak onbewuste – vooroordelen een rol te laten spelen bij het maken van keuzes. De eerste schifting moet er eentje zijn op kwaliteit. Door sollicitaties anoniem te maken laten wij onbeduidende zaken geen rol meer spelen in de overweging om iemand uit te nodigen voor de eerste ronde. Onze inhouse programmeurs dragen zorg voor volledige anonimisatie waardoor aanmeldprocedures vloeiend, efficiënt en eerlijk blijven. Wij hadden deze stap al op de agenda staan en gezien de actualiteiten hebben we besloten dit te versnellen.”

Contactpersoon

Heeft u vragen of wilt u meer informatie kunt u contact opnemen met ons contactpersoon.

Pavle Beslic - Founder & CEO

pavle@staffyou.nl